Dzisiaj przeanalizujemy ostatni, a zarazem kluczowy etap procesu 360°. Na podstawie raportu podsumowującego, opartego na opiniach zebranych z otoczenia biznesowego uczestnika, możemy zrealizować główny cel, jakim jest przekazanie uczestnikowi kompleksowej wiedzy na temat jego funkcjonowania w pracy i zaplanowanie dalszych działań rozwojowych.
Jednak spotkanie rozwojowe stanowi wyzwanie – zarówno dla uczestnika, jak i konsultanta. Jak zatem się do niego przygotować? Z jakich etapów powinno się składać? I wreszcie, jakiego efektu możemy się spodziewać?
Po pierwsze – przygotowanie do rozmowy
- Jakie są cele procesu 360 stopni w organizacji?
- Kto będzie miał/już miał dostęp do raportów po procesie 360?
- Do czego będą wykorzystywane?
- Jakie są najmocniejsze strony Uczestnika?
- Które kompetencje zostały ocenione najwyżej? Na co zwracają uwagę respondenci? Jakie komentarze powtarzają się
w raporcie? Jakie informacje łączą się ze sobą? - Jaki to jest moim zdaniem potencjał – w jakich innych obszarach Uczestnik mógłby wykorzystać swoje umiejętności?
- W jakich obszarach Uczestnik wyraźnie przewyższa średnie wyniki w badanej grupie (talenty)?
- Jakie kompetencje oceniono najniżej? Na co zwracają uwagę respondenci?
- Jakie komentarze powtarzają się w raporcie? Jakie informacje łączą się ze sobą?
- W jakich obszarach Uczestnik został oceniony wyraźnie niżej niż średnia w badanej grupie? (tzw. fatalne wady)
- Czego respondenci oczekują więcej od Uczestnika, czego mniej, a czego wcale?
- Jakie pojawiają mi się hipotezy dotyczące funkcjonowania Uczestnika?
- W jakim kierunku sądzę, że warto, aby następowała zmiana w postawie, wiedzy i umiejętnościach Uczestnika?
- Jakie korzyści moim zdaniem odniesie Uczestnik z wprowadzenia tych zmian?
- Jakie są moje cele podczas tego spotkania, na czym mi najbardziej zależy?
- Co będzie mnie wspierać – jakie moje umiejętności i mocne strony?
- Czego się obawiam? Z jakiego powodu? W jaki sposób mogę sobie z tym poradzić?
- Czego potrzebuję, aby mieć poczucie pełnego komfortu w trakcie tego spotkania?
- Czego powinienem się dowiedzieć przed spotkaniem?
Etapy spotkania podsumowującego
Kontakt
- Zadbaj o dobre warunki spotkania
- Nawiąż przyjazny kontakt
Kontrakt
- Zapytaj o oczekiwania Uczestnika
- Powiedz, jak Ty widzisz cel i przebieg spotkania
Kontekst
- Dowiedz się, jak wygląda obecna sytuacja Uczestnika
- Zapytaj o aspiracje zawodowe Uczestnika
Raport
- Opowiedz o raporcie
- Jeśli Uczestnik twierdzi, że nie widział raportu, przedstaw, jak jest zbudowany
Wyniki
- Mocne strony Uczestnika
- Obszary ocenione niżej
- Pytania, hipotezy, sugestie (rób więcej, mniej, nie rób)
Wnioski
- Podsumuj wraz z Uczestnikami
- Zdefiniujcie priorytety rozwojowe (przynajmniej jedną kluczową mocną stronę)
- Zatroszczcie się o nawyk, który może być tzw. „fatalną wadą”
- Przygotujcie plan rozwoju (IPR)
Efektem spotkania jest konkretny materiał – Indywidualny Plan Rozwoju (IPR), w którym Uczestnik przy wsparciu Konsultanta, zawiera kluczowe obszary, nad którymi decyduje się pracować.
Pobierz darmowy szablon
Indywidualnego Planu Rozwoju