Model wspierający strategiczne cele
Model wspierający
strategiczne cele organizacji
Opracowanie i wdrożenie modelu kompetencji firmowych jest dla organizacji strategicznym przedsięwzięciem. Zawarte w nim oczekiwania stawiane pracownikom przez firmę, odnoszą się do większych obszarów jej działania, takich jak sprzedaż, obsługa klienta czy administracja lub do całej organizacji. Oczekiwania przełożone na język kompetencji, tworzą listę wytycznych, mówiących o tym jakich pracowników chce mieć firma. Wskazują również do czego powinni oni dążyć, jeśli chcą realizować zadania w sposób zgodny z ideologią i wartościami organizacji.
Po co wdrażać
Po co wdrażać
Model Kompetencji?
Rola zastosowania modelu kompetencji w organizacji jest szeroka. Gotowy opis wymagań kompetencyjnych dla wszystkich lub wybranych stanowisk jest punktem odniesienia w działaniach rozwojowych lub w procesach oceny, rekrutacji i selekcji kandydatów. Wdrożenie modelu, w dłuższej perspektywie czasowej, pozwala efektywniej realizować cele firmy, wspiera w realizacji przyjętej strategii oraz podniesieniu motywacji pracowników, a w efekcie w zadbaniu o to, aby na dłużej wiązali się z organizacją.
Kiedy warto wdrożyć
Kiedy warto wdrożyć
Model Kompetencji?
Jeśli chcesz:
- Podnieść efektywność realizacji celów biznesowych poprzez odpowiednią, spójną politykę personalną
- Zwiększyć trafność decyzji rekrutacyjnych – posiadając opisy wymaganych kompetencji, łatwiej opracujesz szczegółowy profil oczekiwań na danym stanowisku oraz dobierzesz adekwatne narzędzia rekrutacyjne
- Wprowadzić jasne kryteria oceny – wdrożenie modelu kompetencyjny ułatwia przeprowadzenie procesów oceny pracowników, takich jak cykliczna ocena
pracowników, AC|DC czy Ocena 360° - Budować ścieżki kariery – łatwiej podejmiesz decyzje o awansach, dzięki świadomości jakie są wymagania kompetencyjne dla wyższych stanowisk czy stanowisk w innych obszarach biznesowych
- Świadomie planować rozwój zasobów i potencjału, aby przygotować firmę na przyszłe wyzwania
Pomożemy Ci osiągnąć takie efekty
Jak to zrobimy poprzez wdrożenie
Jak to zrobimy poprzez wdrożenie
Modelu Kompetencji?
Wykonamy przegląd
obecnych rozwiązań
Przeprowadzimy analizę materiałów/ dokumentów dostępnych w organizacji: przeanalizujemy strukturę, specyfikę działania firmy, opisy stanowisk, przyjętą strategię i wartości
Przeprowadzimy analizę
potrzeb i oczekiwań
Pomożemy zaangażować Ci w proces kluczowe osoby w firmie – Zarząd i Kadrę Menedżerską, zrealizujemy spotkania, warsztaty, wywiady z wybranymi osobami w celu rozpoznania specyfiki poszczególnych obszarów i zebrania oczekiwań interesariuszy
Powołamy
Zespół Projektowy
Ustalimy role, rozdzielimy odpowiedzialności i przygotujemy harmonogram działań
Przygotujemy
plan komunikacji
Doradzimy w jaki sposób przeprowadzić komunikację całego procesu, przygotujemy narzędzia i materiały informacyjne
Skonstruujemy
Model Kompetencji
Opracujemy wytyczne i założenia dla modelu kompetencji. Opracujemy definicje kompetencji, wskaźników behawioralnych oraz przeprowadzimy kalibrację opisów zachowań. Wypracujemy profile kompetencji dla poszczególnych poziomów stanowisk i grup stanowisk
Opracujemy
narzędzia
Przygotujemy narzędzia monitorowania, oceny i rozwoju kompetencji (system oceny okresowej, procedury rekrutacyjne na kluczowe stanowiska, narzędzia oceny kompetencji, system oceny 360)
Pomożemy
we wdrożeniu
Zaprojektujemy i przeprowadzimy warsztaty, których celem będzie poznanie nowego modelu kompetencji, zasad jego wykorzystania lub używania stworzonych narzędzi oceny
Definiując model kompetencji proponujemy różne podejścia –
zobacz przykład wybranych sposobów definiowania kompetencji:
Znajdziemy dla Ciebie
Znajdziemy dla Ciebie najlepsze rozwiązanie (łac. RESOLUTIO)
- Potrzebujesz porozmawiać z konsultantem na dowolny temat związany
z oceną i rozwojem pracowników, zespołów lub firmy? - Chcesz upewnić się, czy Twoje pomysły zmierzają w dobrym kierunku?
Proponujemy coś więcej niż tylko usługi i narzędzia.
Skorzystaj z naszej ekspertyzy i umów się na bezpłatną konsultację.
Chcesz wdrożyć firmowy Model Kompetencji, ale:
- Boisz się, że ludzie w Twojej organizacji nie zidentyfikują się z nowym rozwiązaniem, a model nie będzie w pełni odzwierciedlać specyfiki Waszej firmy?
- Nie wiesz, który typ modelu kompetencji najlepiej sprawdzi się w Twojej firmie?
- Obawiasz się, że proces gromadzenia danych, opisywania, poziomowania,
weryfikowania, konsultowania, trwa bardzo długo, a brak szybkiego efektu spowoduje, że zaangażowanie w projekt będzie spadać?
Zaopiekujemy te obawy!
Zaopiekujemy te obawy!
Budujemy modele dostosowane do specyficznych potrzeb organizacji i planowanych procesów związanych z zarządzaniem kompetencjami w zespole pracowników (procesy oceny i rozwoju).
Mamy wieloletnie doświadczenie w tworzeniu i posługiwaniu się różnymi typami modeli kompetencji i skal ich oceny (modele addytywne, otwarte, liniowe). Znamy mocne strony i wyzwania wiążące się z różnymi podejściami metodologicznymi.
Dostarczymy Ci sprawdzone narzędzia do gromadzenia i porządkowania informacji, na ich podstawie zaproponujemy definicje i opisy kompetencji, kategorie przypisania zachowań do poszczególnych poziomów, brzmienie wskaźników.