Audyt standardów sprzedaży i kompetencji handlowców

3crosses
bulls_eye
Audyt zespołów sprzedażowych to zaplanowany proces diagnozy, który może obejmować stopień realizacji przyjętych standardów sprzedaży oraz podejście do realizacji zadań wynikających z roli i oczekiwań stawianych przed handlowcem. Audyt obejmuje również poziom kluczowych kompetencji i predyspozycji poszczególnych pracowników i zespołów, pozwalających na wykonywanie pracy w sposób prowadzący do uzyskiwania najlepszych efektów biznesowych.

Przeprowadzenie audytu

Przeprowadzenie
audytu

Zakres audytu determinuje metody pracy i oceny, które mogą skupiać się na obserwacji pracy handlowca w terenie, zastosowaniu symulacji odzwierciedlających realne zadania w pracy czy różnorodnych narzędzi, testów i kwestionariuszy oceny kompetencji sprzedażowych. Uczestników obserwuje zespół doświadczonych ekspertów, którzy na podstawie wspólnie zgromadzonych danych dokonują analizy wyników i uzgadniają finalne oceny.

ilustracja_hexsquare

Po co realizować

ilustracja_halfcirclehex2

Po co realizować audyt standardów sprzedaży i kompetencji handlowców?

Dzięki rzetelnym i kompleksowym wynikom oceny w krótkim czasie, dowiesz się, które ze standardów sprzedaży nie są realizowane w efektywny sposób oraz które
kompetencje mają kluczowy wpływ na wyniki zespołu sprzedaży. Dzięki precyzyjnej informacji zaplanujesz usprawnienia oraz adekwatne ścieżki rozwoju swoich handlowców. Zoptymalizujesz działania rozwojowe skupiając się na aktywnościach i szkoleniach dopasowanych do zdiagnozowanych potrzeb i zaoszczędzisz czas oraz budżet. Podniesiesz zadowolenie Klientów i zwiększysz przychody swojej organizacji.

Kiedy warto stosować

Kiedy warto stosować audyt standardów sprzedaży
i kompetencji handlowców?

Jeśli chcesz:

  • Sprawdzić czy przyjęte standardy sprzedaży nadal przystają do oczekiwań rynku i przynoszą najlepsze możliwe efekty
  • Wdrożyć nowe oczekiwania stawiane przed zespołem handlowców i uniknąć kosztownych błędów
  • Zidentyfikować przyczyny braku realizacji celów sprzedażowych
  • Poznać mocne strony, potencjał oraz obszary rozwojowe jednostek i całych zespołów handlowych w kontekście stawianych celów i oczekiwań
  • Ustalić priorytety rozwojowe w zakresie wiedzy, umiejętności i postaw podczas realizacji zadań przez handlowców
  • Zbudować lub wzmocnić zaangażowanie handlowców


Pomożemy Ci osiągnąć takie efekty

ilustracja_triangle

Te firmy już się o tym przekonały

Te firmy już się o tym przekonały

Jak to zrobimy?

Jak to zrobimy?

Opracujemy kryteria oceny Zidentyfikujemy obszary i aspekty, które powinny podlegać audytowi, zbudujemy profil kompetencji kluczowych w kontekście osiągania celów sprzedażowych Dostarczymy narzędzia Opracujemy lub dobierzemy narzędzia i metody pozwalające rzetelnie zaobserwować realizację standardów sprzedaży, zmierzyć i ocenić kompetencje handlowców 1 2 Zrealizujemy audyt Przygotujemy proces oceny od strony merytorycznej oraz logistycznej i zrealizujemy go w trybie indywidualnym lub grupowym, w formule on the job, stacjonarnie bądź zdalnie Wesprzemy w komunikacji procesu Zadbamy o odpowiednią komunikację procesu adekwatną do specyfiki organizacji 4 3 Przygotujemy raporty Przedstawimy indywidualne i grupowe wyniki badania w przystępny i czytelny sposób Udzielimy feedbacku Podczas indywidualnego spotkania z informacją zwrotną omówimy mocne strony i obszary rozwojowe ocenianych 5 6 Przekażemy rekomendacje Na bazie wyników badania udzielimy rekomendacji rozwojowych, a w razie potrzeby wesprzemy w zaplanowaniu dalszego rozwoju 7 Podsumujemy proces Podczas spotkania z omówieniem wyników i wniosków, przekażemy rekomendacje dotyczące utrzymania / zmiany standardów sprzedaży oraz rozwojowe dla grupy badanych pracowników 8

Opracujemy
kryteria oceny

Zidentyfikujemy obszary i aspekty, które powinny podlegać audytowi, zbudujemy profil kompetencji kluczowych w kontekście osiągania celów sprzedażowych

Dostarczymy
narzędzia

Opracujemy lub dobierzemy narzędzia i metody pozwalające rzetelnie zaobserwować realizację standardów sprzedaży, zmierzyć i ocenić kompetencje handlowców

Wesprzemy
w komunikacji procesu

Zadbamy o odpowiednią komunikację procesu adekwatną do specyfiki organizacji

Zrealizujemy
audyt

Przygotujemy proces oceny od strony merytorycznej oraz logistycznej i zrealizujemy go w trybie indywidualnym lub grupowym, w formule on the job, stacjonarnie bądź zdalnie

Przygotujemy
raporty

Przedstawimy indywidualne i grupowe wyniki badania w przystępny i czytelny sposób

Udzielimy
feedbacku

Podczas indywidualnego spotkania z informacją zwrotną omówimy mocne strony i obszary rozwojowe ocenianych

Przekażemy
rekomendacje

Na bazie wyników badania udzielimy rekomendacji rozwojowych, a w razie potrzeby wesprzemy w zaplanowaniu dalszego rozwoju

Podsumujemy
proces

Podczas spotkania z omówieniem wyników i wniosków, przekażemy rekomendacje dotyczące utrzymania / zmiany standardów sprzedaży oraz rozwojowe dla grupy badanych pracowników

Zaciekawił Cię temat przeprowadzenia audytu standardów sprzedaży i kompetencji handlowców? Jeśli chcesz otrzymać więcej informacji w tym zakresie, zapisz się do naszego newslettera.

Znajdziemy dla Ciebie

Znajdziemy dla Ciebie najlepsze rozwiązanie (łac. RESOLUTIO)

  • Potrzebujesz porozmawiać z konsultantem na dowolny temat związany
    z oceną i rozwojem pracowników, zespołów lub firmy?
  • Chcesz upewnić się, czy Twoje pomysły zmierzają w dobrym kierunku?


Proponujemy coś więcej niż tylko usługi i narzędzia.

Skorzystaj z naszej ekspertyzy i umów się na bezpłatną konsultację.

Chcesz wdrożyć audyt standardów sprzedaży i kompetencji handlowców, ale mierzysz się z:

  •   Obawami, czy zewnętrzna firma będzie w stanie dopasować metody oceny do indywidualnych potrzeb Twojej firmy?
  •   Niepewnością, czy eksperci rozumieją Twój biznes oraz będą w stanie zadbać o obiektywizm oceny oraz rzetelnie i trafnie ocenić handlowców?
  •   Niepokojem, że handlowcy będą podważać uzyskane wyniki i oporować przed wdrażaniem działań rozwojowych i zmian?

Zaopiekujemy te obawy!

Zaopiekujemy te obawy!

Nie oferujemy
gotowych rozwiązań

Przygotowując audyt standardów sprzedaży i kompetencji handlowców wypracowujemy rozwiązania indywidualnie dopasowane do celów i oczekiwań naszych Klientów. Odpowiadając na nietypowe uwarunkowania projektów stale rozwijamy nasz warsztat.

Pracujemy z dużym zespołem doświadczonych ekspertów

Działamy według wewnętrznych standardów i procedur dotyczących pracy z zespołami sprzedaży, tworzenia metodologii audytu, zawartości merytorycznej i zawartości materiałów, weryfikacji jakości opracowywanych raportów itd.

Działamy zgodnie
z zasadami etyki

Jesteśmy otwarci i uczciwi w stosunku do osób biorących udział w naszych audytach. Dokładamy wszelkich starań, aby atmosfera podczas oceny standardów i kompetencji sprzyjała ujawnianiu mocnych stron i potencjału handlowców oraz była rzetelna i dawała bazę do ustalenia optymalnych działań rozwojowych.

Pobierz przykładowy zakres raportu indywidulanego po badaniu 360 stopni.
Pobierz przykład wybranych sposobów definiowania kompetencji:
model otwarty i model addytywny.

Zapisz się na newsletter!

Bądź na bieżąco z wartościowymi informacjami i inspiracjami z zakresu HR.